full
without
#d9d9d9
http://www.rent08.se/wp-content/themes/smartbox-installable/
http://www.rent08.se/
#26ade4
style3
070 465 4860
Robe De Mariée Balklänning Balklänning Bröllopsklänningar

FAQ

Vanliga frågor och svar

 

 

Vad ingår i en vanlig veckostädning?

Städningen anpassar vi efter dina önskemål men vanligtvis ingår dammsugning, torkning av golv, rengöring av kök och badrum samt dammtorkning av fria ytor.

 

Gör ni hembesök?

Absolut, boka gärna kostnadsfritt hembesök där du får träffa en av våra arbetsledare innan vi påbörjar städuppdrag. Även du som är befintlig kund kan naturligtvis boka hembesök t.ex. om du önskar ändrade städrutiner.

 

När kan ni börja städa hos oss?

Det beror på era önskemål, men oftast inom 1-2 veckor.

 

Kan man prova på en städning innan man binder sig?

Det går jättebra, provstädning är inte bindande.

 

Pratar era medarbetare svenska?

Hos oss på Rent 08 arbetar många olika nationaliteter och för en del blir jobbet ett första steg in i det svenska språket. Vi har till skillnad från många andra i branschen valt att välkomna även personer som inte talar svenska som anställda hos oss.

 

Vi anordnar interna utbildningar där medarbetarna får lära sig grunderna för kommunikationen med kunder och andra medarbetare.

 

Vid nyrekrytering värdesätter vi framförallt yrkeskunskap, känsla för kvalitet, och inte minst uthållighet, vilket krävs för ett bra resultat i kunders hem.

 

Vi förstår att kommunikationen kan upplevas som ett orosmoment men faktum är att det fungerar väldigt bra. Administrationspersonalen pratar svenska och under de 8 åren som vi har varit verksamma har språket aldrig varit någon större problem för våra kunder. Vilket gör att vi känner en glädje över att kunna erbjuda arbete även åt personer som ännu inte har lärt sig svenska.

 

Hur jobbar ni med kvalité?

All personal genomgår internutbildning på företaget. Vi har flera arbetsledare som samarbetar med städpersonalen för löpande kvalitetssäkring och vi gör även regelbundna kvalitetskontroller på plats.

 

Hur jobbar ni med säkerhet?

All nyanställd personal lämnar in utdrag ur belastningsregistret och vi har sekretessavtal.

 

Hur arbetar ni för att personalen ska trivas?

Vi tycker att vi har de bästa medarbetarna och lägger ned mycket tid på våra nyrekryteringar och internutbildningar. För de medarbetarna som ännu inte lärt sig svenska anordnar vi språkkurser. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och uppmärksammar alltid alla i teamet på födelsedagar, storhelger och liknande. För att våra medarbetare ska lära känna varandra åker vi årligen på en gemensam kryssning.

 

Får jag ersättning om något går sönder i mitt hem?

Självklart. Vi har ansvarsförsäkring på Trygg Hansa som täcker skador upp till 10 miljoner kronor.

 

Hur fungerar RUT-avdrag?

Avdraget sker direkt på fakturan och innebär att du som kund endast betalar halva beloppet för våra tjänster.

 

Du kan som mest få 50 000 kronor i skattereduktion per år och person. Dvs du får köpa RUT- och ROT-tjänster för 100 000 kr och betalar endast 50 000 kr. Det är du som ansvarar för att hålla reda på hur stor del av det maximala skatteavdraget du utnyttjat. Om du överutnyttjat maxbeloppet för avdraget är du skyldig att betala återstående belopp till oss.

 

Använder er personal egna kläder?

Alla medarbetare har företagets arbetskläder på sig under städtillfällena – turkos t-shirt, svarta byxor och ljusblått förkläde.

 

Vilken städutrustning behöver jag ha hemma?

Det mesta brukar redan finnas i alla hem. En fullständig lista med önskemål om städutrustning skickar vi vid nybokning eller på begäran.

 

När rekommenderas en storstädning?

Vi rekommenderar storstädning vid det första städtillfället när vi påbörjar regelbundna städuppdrag, men även efter ett längre uppehåll. Många kunder bokar storstädning på våren samt i anslutning till julen.

 

 

Hur lång är uppsägningstiden?

1 månad

 

Får jag en egen städerska?

Vårt mål är att alla kunder ska ha en ordinarie städerska. Vid sjukdom, semester eller en annan ledighet ersätts städerskan med en vikarierande städerska och vi aviserar om det innan ert städtillfälle.

 

Hur gör jag om jag behöver avboka en/flera städtillfällen?

Återkom till oss via e-post med info om gällande datum till info@rent08.se så får ni en bekräftelse direkt. Avbokningen ska ske 2 veckor innan planerat städtillfälle med undantag för sjukdom – då kan ni avboka senast 24 timmar innan.

 

Hur gör jag om jag behöver extra städning med kort varsel?

Kontakta vår kundtjänst på info@rent08.se eller telefon 070-465 48 60

 

Hur blir jag kund?

Vad roligt att du önskar att bli kund hos oss! Fyll gärna i formuläret här eller kontakta oss via e-post eller telefon.

 

paged
Loading posts...
link_magnifier
#26ade4
off
fadeInUp
loading
#26ade4
off